fbpx

10 raons per viure la menopausa “en positiu”

Sovint la menopausa s’associa només a males notícies, però no és sempre així. De manera que, si estàs vivint aquesta etapa en primera persona o, simplement, s’acosta el dia llavors: aquest Bloc t’interessa!

 

¿Bones notícies sobre la menopausa? Així és, ja era hora. Sovint es parla poc d’aquest tema i segueix sent una mica tabú, ja que, a nivell social, se sol evitar, i a nivell personal, resulta força desconeguda, perquè, si no és que es degui a un tractament farmacològic o malaltia, no podem preveure la seva aparició, ni saber quins canvis anem a experimentar.

 

La menopausa

Considerem que estàs en menopausa quan et quedes sense menstruacions més d’un any i tens símptomes com sufocacions, insomni… i tot això en absència d’altres motius que ho justifiquin. Quan l’ovari no funciona en diem fallada ovàrica. Pot ser transitori o definitiu. Quan la fallada ovàrica és definitiu en diem menopausa. En general, els primers símptomes poden aparèixer entre els 45 i els 55 anys, però la forma en què afecta cada dona i la seva durada solen variar molt d’una a una altra. A més, la majoria de les dones l’assumim sense demanar ajuda, pensant que “és el que toca”. Però no és així. De fet, molts dels problemes que se li associen es poden prevenir i, en els casos en què no és possible, hi ha tractaments que permeten millorar molt la situació. Així que ja és hora de “canviar el xip”. I per fer-ho us expliquem 10 raons perquè viure la menopausa sigui més agradable.

 

Viure la menopausa en positiu 

  1. Guanyar pes no és inevitable. És veritat que el metabolisme és més lent i que costa més cremar el greix. Però si t’alimentes de forma equilibrada i saludable i et mantens activa no tens per què guanyar molt pes. Si tot i així no pots evitar mantenir el teu pes, pots consultar amb els nostres especialistes en ginecologia i endocrinologia.
  2. Fer esport regularment redueix els símptomes. A més, també combat la pèrdua de massa òssia, millora l’estat d’ànim i ajuda a dormir millor. Convé practicar-lo amb regularitat. Si pots, diàriament, i si no, al menys tres hores a la setmana.
  3. Només un 20% de les dones menopàusiques necessiten tractament hormonal. El que significa que el 80% restant poden suportar aquesta etapa sense tenir una simptomatologia important.
  4. Menopausa no és sinònim d’envelliment. La visió que tenim d’ella és molt diferent d’una cultura a una altra i l’actitud cap a l’envelliment. Així que la forma en què vas a viure-depèn de com intèrprets les idees sobre tu mateixa i el teu futur.
  5. Tenir fogots és bastant freqüent, però no a tothom li afecten per igual, i només una tercera part dels casos requereixen tractament. No obstant això, si afecten la teva activitat i qualitat de vida, no et resignis! Has de consultar a un especialista.
  6. Com més nivell educacional, menor simptomatologia. Estar ben informada sobre aquesta etapa és fonamental. Sé proactiva, previsora ​​i cuida’t.
  7. La teràpia hormonal personalitzada és un remei excel·lent per millorar la qualitat de vida de les dones que la necessiten. Cal perdre la por a la teràpia. Per això és fonamental acudir a un especialista en menopausa que pugui fer el seguiment.
  8. Una dieta saludable i rica en calci manté a ratlla el colesterol, evita guanyar pes i enforteix els teus ossos. Important: assegura’t una bona aportació de calci! S’aconsella ingerir de 1000 a 1500 mg diàriament. Un got de llet o un iogurt aporten uns 240 mg, però també pots menjar formatge fresc, iogurts enriquits i altres aliments rics en calci, com les ametlles, els cigrons i les sardines.
  9. El sexe no s’acaba, però els tampons, les compreses i la regla sí! És possible que disminueixi el desig sexual a causa de la davallada d’estrògens, però si li dediques temps, pot ser encara millor, ja que no has de preocupar-te pel risc d’embaràs. A més, amb un bon lubricant, pots gaudir de la penetració i deixar de banda la sequedat vaginal o problemes de lubricació. Consulta-amb els nostres especialistes i et recomanaran quin és el millor per a tu.
  10. És una molt bona etapa per dedicar-se més temps. Cal aprofitar-la per revitalitzar la vida de parella i fills –si es tenen– o social i les relacions amb els amics, així com tenir una actitud més centrada en una mateixa i en el present. Amb sort, els fills ja comencen a fer la seva pròpia vida o són totalment independents, de manera que es disposa de més temps lliure i es pot aprofitar per fer coses que volíem fer, però no podíem. Tot això aporta un major benestar personal.

 

Esperem que aquests consells t’ajudin a viure la menopausa en positiu i, recorda, si tens símptomes que afecten la teva qualitat de vida, no dubtis a consultar amb el teu ginecòleg/a. A Conceptum Fertilitat estarem encantats d’ajudar-te o aconsellar-te.

Si te ha gustado el artículo, puedes compartirlo

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

¡Bienvenida a la vida!

Tu oportunidad de ser madre.

Solicitud de 1ª Visita Informativa Gratuita